A kutatás szerint a tanárok olyan példaértékű, magas szintű pénzügyi tájékozottsággal és tudással rendelkeznek, amelyre érdemes építeni az oktatásban. A kutatásban részt vevő kutatók erre jutottak. Aki elolvasta a Pénziránytű Alapítvány, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Gál Ferenc Egyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, az OTP Fáy András Alapítvány, az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület, a Budapesti Corvinus Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem és az Állami Számvevőszék közös kutatását, annak ez egyértelmű.
A pénzügyi kultúrával kapcsolatos felmérés a különböző szakon végzett pedagógusok pénzügyi ismereteinek, attitűdjeinek, magabiztosságának, viselkedésének és motivációinak feltárására irányult, és nem a tanárok anyagi helyzetét vizsgálta. A kutatás kérdőíves módszerrel, több mint 700 pedagógus önkéntes, anonim részvételével történt. A felmérés során a megkérdezettek 86%-a nyilatkozta azt, hogy van megtakarítása.
A kutatás módszerének részleteit az elemzés részletesen tartalmazza, a pénzügyi kultúra kutatás fő mérőszámai a Pénzügyi Tájékozottsági Mutató, az Énkép Index, valamint a Kockázatvállalási Mutató voltak.
Az elemzést, a kutatás valós eredményeinek megismerése céljából ajánljuk szíves figyelmükbe.
Állami Számvevőszék