Tanulmányok, előadások

Élethosszig tartó tanulás: hol állunk mi, magyarok?

2019. május 23. 12:49:21
A skandináv országok lakosainak mintegy 20-30 százaléka szünet nélkül gyarapítja tudását, míg a románok alig egy százalékára jellemző az élethosszig tartó tanulás. Mi magyar 6,0 százalékkal jelentkezünk.


A humántőke építésének nem lenne szabad véget érnie akkor, mikor felállunk az iskolapadból, annak életünk végéig folytatódnia kellene, az egyre több tudással ugyanis egyre értékesebb munkaerővé, a társadalom egyre értékesebb tagjává válhatunk. Az élethosszig tartó tanulás, vagyis a tudás folyamatos gyarapítása ugyanakkor meglepően kevés európai ember sajátja. Hogy mennyire, azt az Eurostat szemlélteti az alábbi elemzésében.

A lenti ábra mutatja, hogy az egyes országokban a 25-64 év közötti lakosság mekkora hányada mondhatja magáénak az élethosszig tartó tanulást. Egészen pontosan azt számszerűsíti a statisztika, hogy a megkérdezettek hány százaléka vett részt bármilyen képzésen, vagy folytatott bármilyen tanulási tevékenységet a felmérést megelőző négy hétben.

 

Nagyításhoz klikk a képre!

 

A legnagyobb arányban - 31,6 százalék - a svájci felnőttek tanulnak Európában, majd következnek a svédek - 29,2 százalék - és a finnek - 28,5 százalék. A román felnőttek saját bevallásuk szerint szinte egyáltalán nem tanulnak 25 éves koruk után - 0,9 százalékuk válaszolt igennel mindössze -, de a bolgár 2,5 százalékos és a horvát 2,9 százalékos érték is meglepően alacsonynak mondható.

Mi magyarok a magunk 6,0 százalékos értékével a régiós versenytársainkkal egy szinten állunk ebben a tekintetben, jelentősen lemaradva ugyanakkor a skandináv élmenőktől.


Az eredeti elemzés itt olvasható.


Hozzászólások

A kommenteléshez előbb kérjük lépjen be!

Belépés az oldalra